Stageverslagen & afscheid nemen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ireen Aart - WaarBenJij.nu Stageverslagen & afscheid nemen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ireen Aart - WaarBenJij.nu

Stageverslagen & afscheid nemen

Door: ireenvanaart

Blijf op de hoogte en volg Ireen

08 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Het is alweer een maand geleden dat ik een weblog heb geschreven. Het werd dus wel weer tijd voor een nieuwe dus bij deze.
Januari en de eerste week van februari stonden voornamelijk in het teken van stage en afscheid nemen.
Omdat stage in de meeste weblogs niet zo heel veel aan bod kwam begin ik daar nu maar mee. Vandaag heb ik mijn portfolio van ongeveer 90 pagina’s met daarin mijn verslagen, opdrachten, feedbackformulieren en reflectieverslagen ingeleverd op stage en gemaild naar mijn docent. Het inleveren van het verslag levert bij mij de laatste weken altijd erg veel drukte op. Dit doe ik zelf want ik ben erg goed in het uitstellen van mijn werkzaamheden waardoor het op het laatste moment nog ‘even’ moet gebeuren. Hierdoor heb ik de afgelopen 2 weken iets minder strand gezien dan normaal maar zoals altijd is het weer helemaal goed gekomen en is het op tijd ingeleverd. Dinsdag heb ik mijn eindevaluatie gehad met mijn stagebegeleidster. Vooraf had ik gevraagd of ze wat feedback wilde opschrijven zodat ik dit in mijn verslag kon stoppen. Nadat ze hiermee klaar was begon ze dit voor te lezen, alleen maar positief! Het mooiste compliment was toch wel deze: ‘Ik heb Ireen ervaren als een rustige maar open en professionele stagiaire met hart voor haar werk’. Nadat ze dit had voorgelezen vroeg ze of ik nu tijd had voor het eindgesprek. Nu was ik al niet zenuwachtig voor het gesprek maar nadat ze haar feedback had voorgelezen kon ik helemaal met een gerust hart het gesprek in. Ook dat verliep erg goed en als het aan haar ligt heb ik mijn stage gehaald. Helaas ligt het niet alleen aan haar maar speelt mijn stagedocent van school ook nog een rol. Die zal mijn stage uiteindelijk moet goedkeuren of afkeuren op basis van de feedback van mijn werkbegeleider, mijn portfolio en het eindgesprek. Dit gesprek heb ik pas als ik weer in Nederland ben dus het is nog even afwachten op het definitieve oordeel maar ik ga maar van het beste uit.
De afgelopen weken heb ik ook van veel mensen afscheid moeten nemen, voor veel huisgenoten was het tijd om weer naar het koude Nederland te vertrekken. Van de mensen die al langer dan 3 maanden hier wonen zijn er nog maar ongeveer 10 over. Erg raar dus dat je 4 maanden met dezelfde mensen woont en er nu opeens een hele groep met nieuwe studenten is, even wennen. Ik heb de afgelopen weken 5 mensen met wie ik erg veel omging uit moeten zwaaien op Hato, dit waren Leroy, Rianne, Yikke, Boaz en Niels. Allemaal mensen met wie ik het erg goed kon vinden en die ik nu ook echt mis in het huis en tijdens de vele stapavondjes. Gelukkig zijn er nog een aantal hele lieve mensen over zoals Monique en Cira dus ik vermaak me nog wel!
Want ja, dat stappen ging ook weer goed de afgelopen maand. De Tijd, Cinco, Bermuda, TMF, Wet&Wild en een lokobus met veel te veel rosé, ik heb het allemaal meegemaakt. En uiteraard weer veel in de zon gelegen deze maand terwijl jullie lekker aan het schaatsen waren!
Over 9 dagen is het ook voor mij tijd om afscheid te nemen van Curaçao maar eerst vlieg ik morgen samen met Linda en Dennie naar Suriname om daar t/m dinsdag vakantie te houden. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden en hoe het land van Sureena en van Cira er uitziet. Maar voordat mijn vakantie begint heb ik morgen eerst nog mijn laatste stagedag. ’s Ochtends is er een groot feest voor heel veel kinderen. Dit wordt georganiseerd door de Cliniclowns en Paradise FM. Vorig jaar was het erg leuk dus ik ben benieuwd! Na dat feest is het ook bijna tijd om afscheid te nemen van de kinderen en mijn collega’s. Iets waar ik best tegen opzie want ik heb het 5 maanden heel erg leuk gehad op mijn stage en elke dag de kinderen begeleid dus het idee dat ik ze na morgen niet meer ga zien is best moeilijk. Maar goed, dat hoort bij het lopen van een stage.
Volgende week vrijdag vlieg ik weer naar Nederland en ik ga proberen voor die tijd nog een weblog te plaatsen, hopelijk vol mooie verhalen over Suriname!

Liefs,
Ireen

  • 09 Februari 2012 - 07:46

    Vera:

    Leuk verhaaltje weer Ireen, jij vermaakt je nog wel tot je weggaat dus! Veel plezier in Suriname, en ik vind het stiekem ook wel weer leuk dat je terug komt. Kunnen we met carnaval een biertje drinken! :)

    Veel plezier en tot snel, liefs!

  • 09 Februari 2012 - 07:52

    Mama:

    ja meis, het gaat nu echt snel.
    super dat je toch je verslag weer afkreeg. je stagebegeleidster was al erg positief over jou toen wij haar spraken. ik had er al vertrouwen in. maar heel fijn dat ze het ook zo gezien en beleefd heeft.
    geniet van je zeer verdiende vakantie! xxx

  • 09 Februari 2012 - 08:58

    Hilde:

    Ireen,hou nou eens op met het er in te wrijven dat jij daar lekker in de zon zit/ligt en wij hier lopen te vernikkelen in de kou!WHAAHAHA!!Nog even en dan mag jij ook weer 3 truien aantrekken!Geniet nog even lekker in Suriname wereldreiziger!Tot snel!!Dikke kuffel,Hilde

  • 09 Februari 2012 - 12:58

    Dorenda:

    Erg leuk om je verhaal weer te lezen Ireen! Je hebt dus ondanks het stappen wel hard je best gedaan m.b.t. je stage, knap zeg.
    Heel veel plezier in Suriname, geniet ervan ennuh, hier in Nederland straks is het ook weer best gezellig hoor ;-)
    Groetjes van Dorenda and family.

  • 11 Februari 2012 - 11:55

    Sjanna:

    Net ook even op je fb gereageerd maar nu dit verslag even lezen vond ik ook weer heel erg leuk. Het geeft een goed beeld dat je stage ook supergoed is bevallen.;) En natuurlijk het feesten en het strand! Het zal straks, over een weekje, weer even wennen zijn in Nederland maar ook weer fijn om terug te zijn. Zelf krijg ik ook steeds meer zin in het studerende leven in Sydney en een vast ritme. Ireen, geniet van je laatste dagen, we skypen wel weer een keer en geniet van carnaval! Van het ene feestje in het andere feestje rollen.;) Doe je goed!

    Kus :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ireen

Welkom op mijn weblog! Ik ga proberen hier regelmatig iets te plaatsen over mijn belevingen op Curacao.

Actief sinds 02 Sept. 2011
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10529

Voorgaande reizen:

09 September 2011 - 18 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: